2022'de Halkla İlişkiler Stratejisi Nasıl Oluşturulur

Geçenlerde Meltwater'de okuduğum ve  özellikle iletişim sektöründe yeni olan arkadaşların ve orta ölçekli işletmelerin işine yarayabileceğini düşündüğüm makalenin tercümesidir. Elbette tüm tercümeler gibi güzel olması için eşine sadakat noktasında noksanları bulunmaktadır. 😀 Bu nedenle makalenin orijianlini okumak isterseniz adresi : https://www.meltwater.com/en/blog/how-to-create-a-pr-strategy

2022'de Halkla İlişkiler Stratejisi Nasıl Oluşturulur

İyi planlanmış bir PR stratejisi, marka bilinirliğini artırmanın en hızlı yollarından biri olabilir. İçerik yayınlamak ve yansıma için totemler yaratmak yerine, belirli hedeflere ulaşmanıza yardımcı olacak bir stratejik eylem planı daha iyi bir seçenek olabilir. İyi bir PR Stratejisi ile satın alma davranışlarını ve tüketici duyarlılığını etkileyebilir, gürültüyü azaltabilir ve markanızı doğru yere konumlandırabilirsiniz.

Geçen yıl bir PR stratejisi geliştirmek için zaman ayırdıysanız, şimdiden başlamak için iyi bir yeriniz var. Ancak üzgünüm aynı plan bu yıl çalışmayacaktır. Halkla ilişkiler stratejinizi günümüzün alıcılar, rakipler ve teknoloji ortamına uyacak şekilde güncellemeniz gerekecek.

Ve PR stratejileri oluşturma konusunda yeniyseniz, şanslısınız! Planlama konusunda size yardımcı olmak için adım adım süreci anlatıyoruz.

Aşağıda detaylarını bulabileceğiniz bu kılavuzu başarı için Halkla İlişkiler strateji şablonunuz olarak düşünebilirsiniz.


İyi Bir Halkla İlişkiler Stratejisi Neden Bu Kadar Önemli?

Bu soruya temel bilgilerle başlayalım. Halkla ilişkiler WOMM değildir. Evet, insanlar muhtemelen markanız ve ürünleriniz hakkında konuşuyor olabilir. Ve evet, medya kuruluşları şirketinizin ne yaptığını, siz onlara konuşmadan haberleştirebilir. Ancak halkla ilişkiler stratejileri olmadığında mesaj stratejiniz de olmayacaktır. PR stratejisi oluşturduğunuzda ise, kitlenize ve medyaya nasıl göründüğünüzün kontrolünü elinize almış olursunuz. Sadece pasif bir katılımcı değil, konuşmanın sürücüsü olursunuz. Özetle başarılı bir algı yönetimi için ilk adımı atmış olursunuz.

Ayrıca halkla ilişkiler stratejileri size yön verir. Şirketinizi dış dünya ile neyi ve nasıl paylaşmak istediğinize dair bir plan görevi görür. Örneğin, 2022'de yeni bir ürünü piyasaya sürmeyi planladığınızı varsayalım. Bu gelişmeyi nasıl duyuracaksınız? Pazarlama araçları metotlardan biri tabii. Ancak iyi PR uygulamaları, hedef kitlede farkındalık yaratacağı gibi erişim değerlerini de kendi kanallarınızın ötesine taşımanıza yardımcı olacaktır.

Veya, diyelim ki, ayıplı ürün geri çağırma gibi sert bir şey oldu. Geri çağırmalar derhal harekete geçmeyi gerektirir. Krizi ele almak için bir PR stratejisi geliştirmek için zaman ayıramazsınız. Bunun yerine, önceden hazırlanmış bir planınız olması gerekir. Dolayısıyla hazırlayacağınız stratejik iletişim planı içinde mutlaka potansiyel kriz ve çözümlerine de yer vermeniz gerekir.

İletişim Stratejisi Şablonu

Artık bir PR planı oluşturmanın arkasındaki nedeni bildiğinize göre, şimdi hareketlere geçelim. 2022 için sağlam bir PR stratejisi geliştirmek için gerçekten ne gerekiyor?

Yaptığımız çalışmalar sırasında kurumlar için bir PR stratejisi şablonuna sahip olmanın, markaların görevine devam etmesine ve tüm planı eksiksiz uygulamada çok yardımcı olduğunu gördük. Bu nedenle aşağıdaki kılavuzu hazırladık. Lütfen bunu kaydedin ve PR planınızı geliştirirken ona tekrar bakın.

 2022 için Halkla İlişkiler stratejinizi nasıl oluşturacağınız konusunda daha fazla ipucu almak için Halkla İlişkiler Rehberimize göz atın.

 

İletişim ihtiyacınızı belirleyin

Bir önceki yılın Halkla İlişkiler faaliyetlerini gözden geçirerek yeni Halkla İlişkiler stratejinize başlayın. Stratejiniz genel itibariyle hangi temellere dayanıyordu? Bu sorunun yanıtını verirken plan üzerinde adresleyemediğiniz boşlukları da yakalamaya çalışın. Eğer geçtiğimiz yıllara ait belirli bir iletişim stratejiniz yoksa, şirketinizin medyada nasıl göründüğüne bakabilirsiniz. Kim konuşmacıydı? Nerede ve hangi konularla öne çıktınız? Olumlu olumsuz geri dönüşler neler oldu?

Halkla ilişkiler başarınızı ölçmek için herhangi bir metrik kullandıysanız, performansınızı kıyaslamak için bu verileri kullanın. Örneğin, birçok halkla ilişkiler uzmanı, medyadan bahsedilme sayısını ve hedef kitle erişimini ölçer.

Aldığınız yansımalarının sayısını doğru bir şekilde ölçmek için bir medya izleme çözümü, çevrimiçi haberler, sosyal medya, radyo ve yayında bahsetmeleri hızla ortaya çıkarmanıza yardımcı olabilir.

Ve son olarak eğer yaptırabilirseniz bir marka sağlığı araştırması yaptırarak şirketinizin algısını net olarak ölçmeniz yararlı olabilir.

Şimdi yeni PR ihtiyaçlarını belirlemek için de iyi bir zaman. Örneğin, şirketiniz geçen yıl büyüdüyse, iletişim ekibinize bazı kişileri eklemeniz gerekebilir. Veya yeni bir rakip ortaya çıktıysa, sektöre ait sosyal medya paylaşımlarını ve bahislerini takip etmeye başlamanız gerekebilir.


İletişim Hedeflerinizi Belirleyin

Etkili iletişim planı net olarak tanımlanmış hedeflere dayanır. Bir hedef olmadan, çabalarınızın işe yarayıp yaramadığını bilmenin hiçbir yolu yoktur.

Halkla ilişkiler ile tam olarak neyi başarmak istiyorsunuz? Buna karar verdikten sonra yoğunluğu hedefinize göre belirleyerek aşağıdaki maddeleri uygulamaya başlayabilirsiniz.

·         Marka bilinirliğini artırın

·         Sosyal medyanızı takip ederek büyütün

·         Kitlenizle iletişimi geliştirin

·         Şirketiniz için özel içerikler üretin

·         Olumlu müşteri duyarlılığını artırın

·         İtibar yönetimine ağırlık verin

·         İçerik pazarlamasından yararlanın

·         İnfluencer iletişimini kullanın

·         İşveren markası algınızı güçlendirin.

Daha fazlası için, önemi kanıtlanmış 14 PR KPI listemize göz atın.

Bir halkla ilişkiler stratejisi, yukarıdakilerin hepsini ve daha fazlasını başarmanıza yardımcı olabilir. Hedefleriniz, 2021'deki PR planlamanızla da ilgili olabilir. 2022'de çabalarınızı daha da iyi hale getirmek için neyi değiştirmek veya geliştirmek istediğinizi düşünün. Sonraki adımlarda tekrar başvurabilmeniz için hedeflerinizi kâğıda dökün.


İletişim Pazarınızı Yaratın

İletişim pazarınız, bağlantılarınız olan tüm gazetecileri ve medya kaynaklarını içerir. Medya ilişkilerinizi geliştirmek her zaman planınızın bir parçası olmalı, böylece daha fazla anılma fırsatınız olur. Gerçek iletişim pazarınızı bulmak için hedef kitlenizi düşünün. Hedef kitleniz bilgiye ulaşmak için nereye gidiyor? Hangi haber kaynaklarını, blogları veya yayınları okuyor? Sosyal medyada kimleri ve hangi kanalları takip ediyorlar?

Hedef kitlenizi iyi bilirseniz bu bilgi sizi doğru yayın türlerine yönlendirecektir.

Ayrıca tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de faaliyet gösteren faselis gibi bülten dağıtım sistemlerine abone olabilir, bazı butik PR ajanslarından sadece bülten servis hizmeti satın alabilirsiniz.

Doğru PR Araçlarını Seçin

Dünyadaki en iyi PR fikirlerinden bazılarına sahip olabilirsiniz. Orijinal, iyi markalı görüntüleriniz olabilir, dünyada eşi benzeri olmayan bir ürün ya da hizmet de sunuyor olabilirsiniz. Ancak sağlam bir medya planınız yoksa ve doğru araçları kullanmıyorsanız hedef kitleniz tüm sıkı çalışmanızın hayata geçtiğini asla göremeyebilir.

Dolayısıyla PR araçlarını seçerken kullanacağınız taktikleri de dikkatlice düşünmeniz gerekmektedir. Aslında halkla İlişkileri eğlenceli kılan şeyler bunlardır diyebiliriz. Etkinlikler, sosyal medya uygulamaları, misafir blogları, influencer marketing çalışmaları ve içerik pazarlaması.

Ardından, her bir taktiği uygulamayı daha kolay ve daha etkili hale getirecek PR araçlarını seçmeniz gerekir. Örneğin, basın bültenlerine odaklanıyorsanız, medya ilişkileri hizmetlerine veya bir sosyal medya izleme çözümüne yatırım yapabilirsiniz.

Öte yandan iyi PR, harekete geçmekten daha fazlasını gerektirir. Kullandığınız her taktik bir amaca bağlı olmalıdır. Örneğin, Blogger A'ya satış konuşması yapıyorsanız, neden o blogger'ı seçtiğinizi düşünün. Markanıza nasıl bir değer katabilirler? İzleyicileriyle tam olarak neyi paylaşmak istiyorsunuz?

Giderek halkla ilişkiler ile pazarlamanın iç içe geçtiğini görüyoruz. Bunun en önemli nedeni PR gibi, pazarlama da davranışları, duyguları ve eylemleri etkilemek için tasarlanmıştır diyebiliriz.

Konu tanıtım oluşturmaya geldiğinde, pazarlama ve halkla ilişkiler uyumlu olmalıdır. Her iki tarafın da içeriğin ve medyadan bahsedenlerin işinizde hizmet ettiği amacı anlaması gerekir. Sonrasında, bu fırsatları nasıl kullanacağınıza daha iyi karar verebilirsiniz.


Başarı için Metriklerinizi Seçin

İyi tasarlanmış tüm PR kampanyaları ve stratejileri çeşitli metrikler içerir. Ölçemediğiniz şeyi yönetemezsiniz noktasından hareketle proje ya da şirketinizin ihtiyaçlarına özel metrikler kullanmalısınız. İzlediğiniz metrikler ayrıca taktiklerinize, hedeflerinize ve hedeflerinize bağlı olmalıdır. Örneğin, PR kampanyalarınız sosyal medyada her şeyi kapsıyorsa, bahsetmeleri, yeni takipçi sayısını, yorumları, paylaşımları ve gönderi erişimini izlemelisiniz. Basın bültenleri hazırlıyorsanız, sizi yayınlayan kaç mecra olduğunun, erişim değerinin sayısını tutabilirsiniz.

Değerlendirilebilecek bazı genel PR metrikleri şunlardır:

·         Web sitesi trafiği değişiklikleri

·         Organik medyadan bahseder

·         Web sitesi hemen çıkma oranı

·         Ağızdan ağza sözler

·         Kitle duyarlılığı analizi

·         Dönüşüm oranları

·         Yeni müşteri sayısı

·         Arama sıralamalarında iyileştirmeler

·         E-posta abone artışı

·         E-posta tıklama oranları

·         Paydaş memnuniyeti

İzlemediğiniz şeyi ölçemezsiniz. Aynı şekilde, her şeyi takip etmeye ve ölçmeye çalışmak ihtiyatlı değildir. Bu verileri toplamak zaman alıcıdır. Ayrıca, analiz edecek ve anlamlandıracak çok şeyiniz olacak. En önemli parçaları seçin ve onları hızlıca kullanmaya başlayın.

İyi PR Planlaması ile Basın İlişkilerini Optimize Etme

Halkla ilişkiler kampanyaları ve stratejileri geliştirmek, çok fazla odağın bir araya gelmesiyle oluşur. Yukarıda ortaya koyduğumuz gibi bir şablon kullanmak, PR planlamanız için size güçlü bir temel sağlar.

Halkla ilişkiler planlamasının ayrıntılarında kaybolmanın kolay olduğunu biliyoruz. Bu nedenle, basın ve diğer PR fırsatlarını optimize etmenin yollarını bulmanızı öneriyoruz. Unutulmamalıdır ki; bir fırsat, kolayca birkaç ayrı içerik parçasına veya söze dönüşebilir. Böylelikle iletişim fırsatı birden çok mecrada yansıma bulur, hedef kitlenin tamamına ulaşmak mümkün olabilir.

Ayrıca, hedef kitlenizin daha da fazlasına ulaşmak için içeriğinizi yeniden kullanmanın yollarını bulabilirsiniz. Örneğin, bir basın bülteni yayınlandıktan sonra, onu sosyal medyada ve e-posta bülteninizde paylaştığınızdan emin olun. Ya da bülten içeriğinde geçen anahtar sözcüklerden bir röportaj planlaması yapabilirsiniz.

Daha fazla tanınma elde etmenize yardımcı olmak için basın ilişkilerini de optimize edebilirsiniz. Sizinle mülakat yapmayı kabul eden muhabirler, blogcular ve etkileyici kişilerle iyi iletişim kurun. Bağlantılarınız ne kadar güçlüyse, sizinle tekrar çalışmak için o kadar istekli olabilirler. Ve bu, sizi yayınlayacak yeni yerlerin peşinde koşmak için daha az çalışmanız anlamına gelir!

 








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İş mailinde emoji kullanılır mı?

Siyasal İletişimde Temel Stratejiler