En Beğenilen Havayolu Şirketi Singapore Airlines
En Beğenilen Havayolu Şirketi Singapore Airlines
KPMG’nin “Global Müşteri Deneyimi Mükemmeliyeti” raporuna
göre, müşteri ile ilgili her şey değişiyor – motivasyon, ürünle arasında olan
bağlantı, ayırdığı zaman ve alım gücü… Bunca değişimle birlikte şirketler için
hayat da daha az tahmin edilebilir bir hale geliyor. Tam bu noktada KPMG şirketlere
“Şirketler müşterilerini stratejilerinin kalbi yapıp, onlarla ilgili öngörülü
olmalı ve bunu müşteri ihtiyaçlarını anlamak için kullanmalı” diyor. 20 ülkeden
2.075 farklı markadan elde edilen bulguların açıklandığı “Global Müşteri
Deneyimi Mükemmeliyeti Araştırması 2019”un özetinin özetini çıkart deseler
sanıyorum bu paragraf yeterli olur. Raporun tamamını incelemek isterseniz sizi buradan
alalım…
Genel itibariyle birçok iç görüyü üzerinde barındıran
rapordan Singapore Airlines makalesi ilgimi çekti. Özellikle Allah tekrarını
yaşatmasın ama son günlerde Pegasus’un yaşadığı krizi de göz önüne alarak bu
konuda birkaç söz söylemek istedim.
Önce rapor ne diyor ona bakalım… Singapore Airlines,
seferlerinin olduğu ana pazarlarında müşterilerinden her zaman yüksek not
alıyor. Bu yüksek prestijini, şirketin sahip olduğu vizyonla bağdaştırmak
mümkün. Şirket vizyonunu; “Singapore Havayolları sadece mükemmel bir şirket
değildir. Singapore Havayolları mükemmel bir şirket olmanın yanı sıra dokunduğu
insanların hayatlarını iyileştiren mükemmel bir dünya vatandaşıdır” olarak
belirlemiş.
Ülkemizde de yayın yapan saygın ekonomi yayınlarından olan Harvard
Business Review da, Singapore Havayolları’nın “Dokunduğu insanların hayatlarını
iyileştirme” taahhüdünün şirketi rakiplerinden ayrıştıran en önemli faktör
olduğu görüşünde. Bu taahhüdün şirketin sunduğu yenilik ve deneyimin
arkasındaki itici güç olduğunu vurguluyor.
Yolcular ise; aldıkları özenli hizmeti, zorlandıkları
anlarda şirket tarafından gösterilen asistanlık hizmetini, dolayısıyla şirketin
proaktif tavrından memnun olduklarını ve bu ayraçlar temelinde uçuşlarında
Singapore Havayollarını tercih ettiklerini iletiyorlar.
Rekabetin yoğun olduğu hava taşımacılığı sektöründe yaşanacak
bir aksaklığın çok güçlü bir şekilde yansıma bulduğunu biliyoruz. Bu konuda
Forbes, yaptığı bir araştırmada havayolu yöneticilerinin yüzde 80'inin uçuş
optimizasyonunun ve aksaklık yönetiminin operasyonel performansı ve müşteri
memnuniyetini doğrudan etkileyen temel unsur olduğunu söylediklerini
aktarıyor.
Genel itibariyle Singapore Havayolları’nı rakiplerinden
ayıran bir başka konu da stres azaltıcı iletişimlere odaklanan yaklaşımları
olarak ön plana çıkıyor. Şirket, yolcuların bağlantılı uçuşlarda kaçırdıkları
uçuşlar veya öngörülemeyen gece konaklamalar hakkında yaptığı bilgilendirmelerle
yolcuların kendini güvende hissetmesini sağlıyor. Yılların getirdiği tecrübe
ile birlikte yolcunun aklına gelmeyen potansiyel problemler hakkında
yolcularını önceden bilgilendiriyor ve konu hakkında müşterilerinin önlem
almasını sağlıyorlar. Ayrıca firmada çalışan personel de yolcularla empati
kurabilmek, yolcuların durumunu önemsediğini, işleri düzeltmek için mümkün olan
her şeyi yaptıklarını net ve eksiksiz olarak gösterebilmek için özel eğitim
alıyor.
Şirket perde arkasında iletişim ve çevik mürettebat yönetimi
için gelişmiş bilişim sistemleri kullandığını da belirtiyor. Bu bağlamda şirket
ekip içi sohbetler, görev listesi hazırlıkları, program izleme, veri akışının
mütemadiyen güncellenmesi için sürekli çalışıyorlar. Şirket vizyonuna olan
bağlılıklarını işler ne kadar zor ve yoğun olursa olsun Singapore Havayolları
olarak “dokunduğumuz insanların yaşamlarını iyileştirmek” amacımızdan taviz
veremeyiz diyor.
Yorumlar