Marka Stratejileri
Marka Stratejileri
Genel rekabet stratejileri içinde maliyet liderliği hem anlaşabilirlik olarak, hem de uygulama olarak en kolay stratejik yaklaşım olarak görülmektedir. Bu strateji benimsenerek maliyetler, rakiplerinkinin altına düşürülebilir ve bu sayede daha fazla değer yaratılarak bu değerler bütünü örgütsel katma değer içinde son kullanıcıya sunulabilir. Ancak sistemin çalışabilirliliği açısından konunun çok iyi dokunmuş ve incelenmiş olması gerekir. Maliyetleri düşürerek son kullanıcıya pazarda bulunan rakip firmalardan daha ucuz ürün / hizmet satmak, akla yatkın gelse de marka büyüklüğü, bu indirimleri kaldırabilir seviyede olmalıdır. Zira markanızdan büyük “x” bir marka, zarar etmek pahasına sizden çok daha uygun bir rakama satış yapabilir ve bu durum sizi şirket iflasına kadar sürükleyebilir. Ayrıca ucuzcu, kalitesiz ürün satan marka imajı ya da yaftası, ilerleyen dönemlerde baş ağrıtabilir.
Aynı koşullarda neredeyse aynı ürünlerle savaştığımız arenada üretilen ürün / hizmetin bir şekilde rakiplerden farklılaşması, diğer bir deyimle alamet-i farikasının olması gerekmektedir. 90’lı yıllarda sadece marka ya da ürün içeriği ile (Arko 80 derece vb) farklılaşmak mümkünken bugün, durum tamamen değişmiştir. Artık markalar müşteri değil hayran aramaktadır. Tıpkı Iphone ile Steve Jobs’nin başardığı bu durumu diğer firmalarda müşterileri için içselleştirmeye çalışmakta ve bu doğrultuda çalışmalar yürütmektedirler.
Son olarak sadece aforizmalar ile samimiyet yakalanamayacağı gibi çeşitli eventlerle de bu sorun aşılamaz. Dolayısıyla çok iyi hesaplanmış bir müşteri iç görüsü ile birlikte marka konumlama stratejinizinde samimiyetiniz ile eş güdüm içinde olması gerekir.
Yorumlar